W ciągu ostatnich lat w przebudowę i modernizację tego przejścia zostało zainwestowane ponad 43,5 mln zł. Blisko 30 mln zł, to środki europejskie przeznaczone na realizację zadań wynikających z wejścia Polski do strefy Schengen. Pozostałe pieniądze pochodzą z budżetu Wojewody Podkarpackiego.
W ramach modernizacji przebudowano całą infrastrukturę podziemną: sieci teletechniczne, wodociągowe i kanalizację sanitarną oraz deszczową. Wybudowano hydrofornię i kotłownię. Zbudowano budynek do odpraw samochodów ciężarowych, który stał się siedzibą oddziału służby celnej. Rozbudowano dotychczasowy pawilon, co stworzyło wygodne warunki pracy dla straży granicznej.
Częścią inwestycji najbardziej widoczną dla osób przekraczających granicę jest rozbudowa pasów odpraw. Przed modernizacją było ich 10, po 5 na kierunku wjazdowym i wyjazdowym, a obecnie jest 16. 9 na wjeździe i 7 wyjazdowych z Polski. Trwa budowa kolejnego pasa odpraw dla samochodów osobowych i jednego z wagą, dla tirów. Powstaje też parking dla samochodówosobowych, co pozwoli na utworzenie czterech kolejnych pasów tzw. szybkich odpraw, po dwa na wjeździe i na wyjeździe. Łącznie będą więc 22 pasy odpraw, po 11 na każdym kierunku.
Za kwotę 2 mln zł przebudowano pas przejścia pieszego. Zbudowano pawilon odpraw i zadaszono strefę dla oczekujących.
Poszerzono też miejsce przekraczania fizycznej granicy Państwa i strefę dojazdu do pasów odpraw. Pasy ruchu wyposażone są w sygnalizację świetlną, szlabany i kolczatki zabezpieczające przed wjechaniem lub wyjechaniem z obszaru przejścia przy opuszczonym szlabanie.
Powstał także parking dla samochodów ciężarowych i dodatkowe pasy wjazdu i wyjazdu ruchu towarowego.
Istotnym elementem modernizacji przejścia granicznego jest wybudowanie i uruchomienie systemu Elektronicznego Monitoringu Ruchu Pojazdów, CAIFS. Zadaniem tego systemu jest udrożnienie odpraw celnych poprzez zautomatyzowane sterowanie ruchem pojazdów.
Urząd Wojewódzki w Rzeszowie/Bieszczadzki Oddział Straży Granicznej